I_Cynical_b_

Δυο μέρες τώρα βλέπω τον κυβερνοχώρο να βογκάει για την ομαδική αντιγραφή που σημειώθηκε στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Αντιγραφή βαρβάτη, από αυτές που ομαδικά οργανώνονται και ομαδικά στηρίζονται από τους πάντες.

Διαβάζω τις αναρτήσεις. Διαβάζω τις επιστολές των παρατάξεων. Φτηνά λόγια για να καλύψουν τα κεκτημένα τους. Να φανούν ότι υποστηρίζουν τα κεκτημένα. Αυτά που προεκλογικά κάθε άνοιξη υπόσχονται για την ευημερία των φοιτητών. Και για την υπεράσπιση αυτή βλέπουμε να ξεχνούν ιδεολογικές τοποθετήσεις. Κι οι βαμμένοι μπλε να θυμούνται τον κατακόκκινο Μαρξ.

Η πράξη αυτή είναι ξεκάθαρα κατακριτέα. Κατακριτέα, γιατί οι ίδιοι οι φοιτητές υποβαθμίζουν την αξία του τίτλου που θα λάβουν. Θεωρούν ότι η αντιγραφή είναι πιο εύκολη και υπόσχεται περισσότερα και καλύτερα αποτελέσματα για το μέλλον τους. Για ένα μέλλον σαθρό, έτοιμο να καταρρεύσει με την πρώτη ευκαιρία.

Είμαι φοιτητής και πολλάκις έχω καταφύγει  στην μέθοδο της αντιγραφής. Για προσωπικούς λόγους, και πολλούς από αυτούς χωρίς δικαιολογία. Τιμωρήθηκα για την πράξη μου αυτή και υπέμεινα την τιμωρία.

Είπαμε την πράξη αυτή δεν την κατακρίνω. Αλλά κι εγώ έχω κάποιες ερωτήσεις να υποβάλλω. Κυρίως προς τα μέσα που διατυμπανίζουν όλο αυτό το γεγονός.

Αναφέρατε ξεκάθαρα τον τρόπο βαθμολόγησης του μαθήματος. Αναφέρατε και το γεγονός ότι το μάθημα αυτό ήταν «Β΄» εξαμήνου (ήτοι δευτέρου). Κανένας δεν ανέφερε σε ποιο εξάμηνο είναι οι φοιτητές αυτοί. Πόσες φορές εξετάστηκαν στο μάθημα αυτό και κόπηκαν. Πόσες φορές παρακολούθησαν να το μάθημα αυτό και τους λόγους που δεν το αντιλήφθηκαν, ώστε να λύσουν την εργασία μόνοι τους. Και ένα πιο τραβηγμένο ερώτημα, πόσες φορές μπήκε στο αμφιθέατρο ο ίδιος ο καθηγητής και δεν έστειλε βοηθό του;

Κάποιοι φοιτητές όντως αντιμετωπίζουν χρησιμοθηρικά το πανεπιστήμιο και διαιωνίζουν την ελληνοκεντρική αντίληψη. Πάντα φροντίζουν να έχουν την παράταξη που θα στήσει πλάτη γι αυτούς, ώστε να βγούνε στον αφρό. Πάντα η ποινή τους είναι τραγικά βαριά.

Μα πώς γίνεται  φοιτητές να είναι χρησιμοθηρικοί. Πώς γίνεται να το έκαναν αυτό μόνο σε ένα μάθημα; Και γιατί να το κάνουν; Ρώτησε κανείς αυτούς τους φοιτητές. Τους επέτρεψε να αξιολογήσουν τον καθηγητή, κι αν το έκαναν, έλαβαν τις αξιολογήσεις αυτές υπ’ όψιν;

Μόλις λάβω αυτές τις απαντήσεις, ως φοιτητής κι έπειτα ως συντάκτης αυτού του κειμένου θα διατυμπανίσω την άποψή μου. Θα κρίνω και θα στείλω στην λαιμητόμο αυτά τα παιδιά. Και στο τέλος θα θυμίσω σε εσάς, αγαπητοί συγγράφοντες και συσχολιαστές του θέματος αυτού, ότι κι εσείς υπήρξατε φοιτητές, κι ότι πριν αρχίσατε να κουνάτε το δάχτυλο σε αυτά τα παιδιά, κουνούσατε τα δάχτυλά σας ρυθμικά για να λάβετε τις απαντήσεις που προσδοκούσατε.

Φιλικά!