OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Φέτος παρατηρείται έντονα το φαινόμενο το θεατρικό ενδιαφέρον να προσεγγίζεται σε παραστάσεις  αφιερωματικές σε ιστορικά πρόσωπα. Εμφανίζεται η τάση να στρεφόμαστε σε παραδοσιακά μοτίβα, κι αν όχι σε κείμενα της πραγματικής εποχής τους, σε άλλα διασκευασμένα, κομμένα και «γραμμένα» για την εξυπηρέτηση των σκοπών της κάθε παράστασης.

Μια τέτοια περίπτωση είναι κι αυτή της Μαρίνας Τσβετάγιεβα που ανεβαίνει στο L. A theater με την Μαρία Συμεών να αναμετριέται με πολλές ιδιότητες μέχρι να ολοκληρωθεί η παράσταση. Αλλά  καλύτερα, ας την αφήσουμε να μας τα πει η ίδια.

1. Πώς σας φάνηκε που έπρεπε να αντιμετωπίσετε θεατρικά την ζωή μιας τόσο πολυσχιδούς φυσιογνωμίας, όπως αυτή της Μαρίνα Τσβετάγιεβα;
Σίγουρα ήταν και είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία. Διεύρυνε τις γνώσεις μου, το ρεπερτόριό μου και άγγιξε την ψυχή μου. Μελετώντας κατάφερα να προσεγγίσω την προσωπικότητά της και να κατανοήσω τα συναισθήματα όλων των ψυχολογικών της διακυμάνσεων.Η ενσάρκωσή της θεατρικά με έκανε να ζήσω αλησμόνητες στιγμές και να την αγαπήσω.
Νιώθω τυχερή γιατί σε αυτήν την προσπάθεια, είχα στο πλευρό μου, τον Γιάννη Διαμαντόπουλο, αυτόν τον ευρηματικό και τόσο σπουδαίο σκηνοθέτη, που με ώθησε σε δρόμους δημιουργίας, με τόση ευστοχία και ευστροφία. Τον ευχαριστώ!

promo2

2. Η παράσταση είναι υπό την αιγίδα της Ρωσικής Πρεσβείας. Νιώθετε ότι το να ανταποκριθείτε άρτια στον ρόλο είναι υποχρέωσή σας έναντι του Ρωσικού κοινού;
Να ανταποκριθώ στο ρόλο, με πειθώ και σεβασμό στο πρόσωπο της ηρωίδας είναι  υποχρέωσή μου, για όλους εκείνους που μας τιμούν και θα μας τιμήσουν με την παρουσία τους σε αυτήν την παράσταση. Και βέβαια, είναι ιδιαίτερη τιμή, που η παράστασή μας πραγματοποιείται υπό την Αιγίδα της Ρωσικής Πρεσβείας και του Ρωσικού Πνευματικού και Επιστημονικού Κέντρου. Αυτό με ενθαρρύνει , μου δίνει μια επιπλέον ώθηση. Είναι πολύ θετικό και ουσιαστικό να μας παρέχεται τέτοια υποστήριξη. Έτσι κι αλλιώς είναι υποχρέωσή μου να ανταποκριθώ άρτια στον ρόλο μου. Γεγονός που με γεμίζει από ευθύνη, αλλά και από μέγιστη χαρά!
Το κείμενο πρέπει να πω πως είναι σε δομή θεατρικού μονολόγου. Ένα υπέροχο κείμενο, που υπογράφει ο Δημήτρης Βαρβαρήγος. Δουλέψαμε με πολύ μεράκι και αφοσίωση.
3. Τι θα δει κάποιος που θα έρθει στην παράσταση;
Ο Θεατής βλέποντας αυτήν την παράσταση θα μπορέσει να γνωρίσει αυτήν την προσωπικότητα της μεγάλης ποιήτριας, να αντλήσει πληροφορίες για την ζωή, το έργο και την φιλοσοφία της, όπως επίσης να καταφέρει να διεισδύσει στην ψυχολογία της και να αισθανθεί πως συμπάσχει μαζί της.
Είναι ευοίωνο και αισιόδοξο το γεγονός πως ο κόσμος είναι πολύ θερμός μετά την παράσταση κι έχω την αίσθηση πως με έναν τρόπο ανταποδίδει με μια ζεστή αγκαλιά ή με μια πολύ αυθόρμητη, πηγαία συμπεριφορά. Αυτό, δεν σας κρύβω, πως με συγκινεί ιδιαίτερα.

4. Διαβάζω ότι συνθέσατε την μουσική και παίζετε η ίδια πάνω στην σκηνή, ζωντανά, πιάνο. Πώς σας φάνηκε η διαδικασία της σύνθεσης για τις ανάγκες του θεάτρου;

Έγραψα τη μουσική του έργου, και ήταν μια ευαίσθητη μα και δυναμική διαδικασία έμπνευσης και ψυχικής κατάθεσης. Το να γράφεις μουσική για κάποιο έργο είναι σαν να διατηρείς μια μυστική επαφή , μια συνεννόηση, που ερμηνεύεται σε μία άλλη γλώσσα, αυτή του συναισθήματος…
Είναι σαν να μεταφράζεις το κείμενο αλλά στη γλώσσα της μουσικής. Ταξιδεύεις , το ζεις. Κι όταν επιστρέψεις, έχεις ήδη ολοκληρώσει τη σύνθεση. Είναι Μαγικό το ταξίδι με τις νότες !
Ναι, εκτός από τις συνθέσεις μου που ακούγονται στο έργο, παίζω ζωντανά και στο πιάνο, επί σκηνής. Αυτό εξυπηρετεί μια άλλη πτυχή της ηρωίδας. Η Μαρίνα Τσβετάγιεβα προερχόταν από μουσικό περιβάλλον, αφού η μητέρα της ήταν εξαιρετική πιανίστα και η ίδια είχε αποκτήσει πολλές γνώσεις στο πιάνο. Έχει λοιπόν, από τα πολύ νεανικά της χρόνια, αποκομίσει μνήμες κι εμπειρίες σε σχέση με αυτό. Γι ‘ αυτό, η αναγκαιότητα του πιάνου κρίθηκε απαραίτητη.

promo1

5. Πώς πιστεύετε ότι επηρεάζει ο έρωτας την καλλιτεχνική δημιουργία;
Ο Έρωτας είναι μυστηριακός. Έχει λοιπόν μια ιδιαίτερη δύναμη να επηρεάζει την πορεία του ανθρώπου, καθοριστικά πολλές φορές. Μέσα από αυτό το συναίσθημα ο άνθρωπος εξυψώνεται, επαναπροσδιορίζεται , μεταμορφώνεται , δημιουργεί. Ο Έρωτας μπορεί να γίνει μεγαλειώδης ή μηδαμινός, ανάλογα την προοπτική μα και την οπτική πλευρά που θα τον προσεγγίσει κανείς.
Όταν η πηγή της έμπνευσης είναι  ο Έρωτας, η Τέχνη μεγαλουργεί. Αυτό συμβαίνει και σε κάθε δημιουργική δοκιμασία που τον εμπεριέχει.  Είναι ένα μυστήριο που σε ωθεί, σε μεγεθύνει. Πόσα έχουν γραφτεί στο όνομά του ! Φυσικά, είναι ισχυρός και σου δίνει την πνοή, εκείνη την ώθηση της δημιουργίας , αφού σε εμπνέει. Ας μείνουνε σε αυτήν, που είναι και η θετική πλευρά του.

6. Πώς σας φαίνεται η θεατρική καθημερινότητα των ημερών μας;

Η θεατρική καθημερινότητα… Διττή πάντα!
Γίνονται προσπάθειες. Υπάρχει ανησυχία. Είναι ένα από τα γνωρίσματα του καλλιτέχνη.
Δεν ευνοούνται βέβαια όλα τα δρώμενα όπως θα έπρεπε. Τα χρήματα είναι μοιρασμένα σε λίγες θεατρικές δουλειές. Οι περισσότερες προσπαθούν να σταθούν, παραμένοντας όρθιες, με τα λιγότερα δυνατά μέσα. Δεν με απογοητεύει όμως η κατάσταση. Με απογοητεύει μόνο η παθητική στάση που ευνοεί την έλλειψη σε όλα τα επίπεδα.

7. Δώστε μου ένα σχόλιο για το σήμερα.

Το σχόλιό μου για το σήμερα..
Σίγουρα , δεν ζούμε σ’ έναν κήπο ολάνθιστο σαν τον παράδεισο. Είμαστε μάλλον σε μια ωραιοποιημένη, ζούγκλα. Ωραία σε βάθος, ίσως, όχι. Επικίνδυνη σίγουρα.
Γι αυτό πρέπει να προσέχουμε και να σκεφτόμαστε περισσότερο. Η κρίση μας να είναι γυμνασμένη, σε ετοιμότητα.
8. Μια ευχή για το μέλλον;

Η ευχή μου για το μέλλον..
Εύχομαι οι Άνθρωποι να κοιτάζονται περισσότερο στα μάτια. Είναι ένας τρόπος μιας πιο ειλικρινούς επικοινωνίας. Εύχομαι να χρωματίσουμε μ’ όνειρα και θέληση τη ζωή,
να βρούμε τη δύναμη να αγαπάμε βαθύτερα. Οι Άνθρωποι όλα τα μπορούν!
Θα είναι πιο όμορφα έτσι!

Είναι όμορφο οι άνθρωποι να αγαπούν αυτό που κάνουν. Να νοιάζονται για την ποιότητα και να οδεύουν προς την βελτίωση των Θεαμάτων. Κυρίως είναι σημαντικό, οι προσπάθειες που γίνονται να στηρίζονται από τους φορείς.