Cycling

Σας παρουσιάζουμε τα πέντε αθλήματα που καίνε τις περισσότερες θερμίδες και μπορούν να βοηθήσουν στην βελτίωση της εικόνας του σώματος, αλλά και της φυσικής κατάστασης.

Κάθε είδους άθλησης προσφέρει και κάτι παραπάνω στον εκάστοτε ασκούμενο. Η ευεξία που προσφέρει σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση του μεταβολισμού είναι τα δύο σημαντικότερα “δώρα” της άσκησης σε έναν άνθρωπο. Πέρα από την άσκηση ως έννοια όμως, υπάρχει και ο αθλητισμός, ο οποίος μπορεί να προσφέρει με πολλούς τρόπους στην διαμόρφωση ενός σώματος.

Πολύς κόσμος πηγαίνει στα γυμναστήρια και κάνει βάρη ή ομαδικά προγράμματα, είτε ψάχνοντας την βελτίωση του σώματός του, είτε την… εκτόξευσή του. Όσο καλό και να κάνουν τα γυμναστήρια όμως – όταν τουλάχιστον κάποιος δουλεύει σωστά – όσο συνεπής και αν είναι ένας ασκούμενος, δύσκολα θα μπορέσει ποτέ μέσα από αυτή την διαδικασία να γυμναστεί καλύτερα και πιο εξειδικευμένα από ότι αν ασχοληθεί με ένα άθλημα.

Η φύση σχεδόν όλων των αθλημάτων είναι η εξειδίκευση. Το γεγονός ότι ένας αθλητής είναι υποχρεωμένος να κάνει συνεχώς τα ίδια πράγματα με συνέπεια, έχει ως αποτέλεσμα να καταναλώνει θερμίδες που δύσκολα θα “έκαιγε” στο γυμναστήριο και να γυμναστεί σε μυϊκές ομάδες που επίσης δύσκολα μπορούν να ενεργοποιηθούν με βάρη.

Το Sport24.gr παρουσιάζει τα 5 αθλήματα που βοηθούν στο να ενεργοποιηθεί καλύτερα ο μεταβολισμός και παράλληλα να καταναλωθούν οι περισσότερες θερμίδες. Αθλήματα που μπορούν υπό προϋποθέσεις να μπουν στην καθημερινότητα κάθε ανθρώπου.

Πριν παρουσιαστούν τα 5 αυτά αθλήματα, θα πρέπει να μπει η εξής αποζημίωση: Στην παρακάτω λίστα δεν θα βρει κάποιος το Σκι, το πόλο και το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων. Ο λόγος είναι οτι τα δύο πρώτα αθλήματα δεν είναι πάντα εύκολο να τα κάνει ο μέσος άνθρωπος, το δε τρέξιμο είναι μία κατηγορία μόνο του για πολλους λόγους.

ΠΥΓΜΑΧΙΑ

Σε αυτή την θέση θα μπορούσε να βρίσκεται και το Kick Boxing, αλλά και τα περισσότερα μαχητικά αθλήματα. Όποιος έχει ασχοληθεί έστω και λίγο με την πυγμαχία μπορεί να καταλάβει γιατί η συζήτηση ξεκινάει από αυτήν. Όποιος δεν έχει ασχοληθεί, θα το μάθει τώρα.

Πολύς κόσμος όταν ακούει πυγμαχία έχει στο μυαλό του απλώς δύο τύπος που παίζουν μπουνιές. Είναι όμως η προπόνηση πίσω από τον αγώνα που κάνει την διαφορά. Η πυγμαχία αποτελεί τον ορισμό του ταχυδυναμικού αθλήματος, με τρίλεπτους κύκλους προπόνησης και ένα λεπτό διάλειμμα. Η προπόνησή της περιλαμβάνει μπόλικο σκοινάκι, ακόμα περισσότερη “σκιαμαχία” (όπου παλεύεις με γροθιές στον αέρα) και – κυρίως – πάρα πολύ σάκο με συνεχείς αλλαγές ρυθμού και άλματα. Αν η προπόνηση πυγμαχιας γίνει υπό την σωστή καθοδήγηση, τότε ο ασκούμενος/αθλητής φτάνει στα σωματικά όριά του, καταναλώνοντας διαρκώς θερμίδες και ενεργοποιώντας τον μεταβολισμό του.

ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ

Η παρουσία στο νερό εξασφαλίζει σε κάποιον ότι… δεν θα ιδρώσει. Η κολύμβηση αποτελεί ένα από τα καλύτερα δυνατά αθλήματα για την καύση θερμίδων και όποιος έχει χρειαστεί στην ζωή του να “μετρήσει πλακάκια” το καταλαβαίνει αυτό.

Ένας αθλητής της κολύμβησης είναι υποχρεωμένος να έχει διαρκώς ενεργοποιημένους όλους τους μύες του σε κάποιον βαθμό για να μπορέσει να είναι ανταγωνιστικός. Ανάλογα το στυλ που θα ακολουθήσει – αν και το συνηθέστερο είναι το ελεύθερο – πρέπει να έχει σε διαρκή κίνηση χέρια και πόδια, ασκώντας διακρή πίεση στις μυϊκές ομάδες που περιλαμβάνονται εκεί.

Η κολύμβηση ουσιαστικά θεωρείται αερόβιο άθλημα, ωστόσο αν θέλει κάποιος να φτάσει στα όριά του μπορεί να κάνει διαλλειματική άσκηση, εναλλάσσοντας ρυθμούς, προκειμένου να έχει το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα.

ΟΜΑΔΙΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ

Ίσως ο πλέον προσιτός τρόπος για τον μέσο άνθρωπος για να κάψει θερμίδες μετά το τρέξιμο: Το να μπορέσει να πάρει μέρος στις λεγόμενες αθλοπαιδιές, παίζοντας μπάσκετ, ποδόσφαιρο ή βόλεϊ, με τα δύο πρώτα αθλήματα να έχουν σαφώς την μερίδα του λέοντος στις προτιμήσεις. Σαφώς και το Beach Volley θα ήταν μία ιδανική επιλογή, αλλά δεν είναι ακριβώς και τόσο εύκολο για τον μέσο άνθρωπο να είναι ανταγωνιστικός σε αυτό το άθλημα ώστε να πάρει το μάξιμουμ που μπορεί σε επίπεδο κατανάλωσης θερμίδων. Κάτι που δεν ισχύει βέβαια στο μπάσκετ και το ποδόσφαιρο.

Τα δύο κατά τεκμήριο δημοφιλέστερα αθλήματα στην χώρα μας δίνουν την δυνατότητα στον ασκούμενο/αθλητή να γυμνάσει το σώμα του σε πολλές διαφορετικές γωνίες, κάνονας κινήσεις που ενεργοποιούν ένα ευρύ πλαίσιο μυών. Τα άλματα, οι συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης, η εναλλαγή σε στιγμές σιγανού τρεξίματος με σπριντ, όλα αυτά παίζουν τον δικό τους ρόλο προκειμένου το σώμα να αντιδράσει αντίστοιχα και να καταναλώσει θερμίδες.

Καταστάσεις όπως το 3on3 στο μπάσκετ ή το 5Χ5 στο ποδόσφαιρό είναι οι πλέον δημοφιλείς τρόποι για να μπορέσει κάποιος και να περάσει καλά και να κάψει θερμίδες, με όλους να βγαίνουν κερδισμένοι από αυτό.

ΤΕΝΙΣ

Θεωρείται ελιτίστικο άθλημα. Δεν είναι όμως. Εν έτη 2018 δεν είναι πλέον τόσο δύσκολο όσο κάποτε για έναν άνθρωπο να ασχοληθεί με το τένις, το οποίο τυγχάνει να είναι ένα από τα πλέον απαιτητικά ατομικά αθλήματα.

Το τένις είναι επίσης ένα ταχυδυναμικό άθλημα. Ένα άθλημα που δεν σου δίνει το περιθώριο να χαλαρώσεις ούτε δευτερόλεπτο, αφού οποιαδήποτε αδυναμία μπορεί να την εκμεταλλευτεί ο αντίπαλος. Αυτή ακριβώς η αγωνια και η ανάγκη για τον ασκούμενο/αθλητή να κυνηγάει το μπαλάκι προς όλες τις κατευθύνσεις είναι που κάνει αυτό το άθλημα τοσο συναρπαστικό και ταυτόχρονα τόσο αποδοτικό στον τομέα της καύσης θερμίδων.

Το τένις περιλαμβάνει διαρκή κίνηση, αλλαγές κατεύθυνσης, δυνατά χτυπήματα και πολύ τρέξιμο. Έχοντας μάλιστα και αρκετή διάρκεια, καταπονεί σε μεγάλο βαθμό το σώμα, καταναλώνοντας πολλές θερμίδες.

ΠΟΔΗΛΑΣΙΑ

Ένα από τα πλέον υποτιμημένα αθλήματα στην χώρα μας είναι αυτό της ποδηλασίας, η οποία δίνει τεράστια οφέλη στον ασκούμενο/αθλητή. Η ποδηλασία είναι ένα από τα πλέον απαιτητικά για το σώμα αθλήματα, αφού αποτελεί μία διαρκή πρόκληση για τον ποδηλάτη.

Η ποδηλασία μπορεί να γίνει όπου υπάρχει αρκετός χώρος είτε στην ύπαιθρο είτε στον δρόμο. Οι αλλαγές ρυθμού, η διαρκή κίνηση των ποδιών, οι μεγάλες αποστάσεις, οι αυξημένες σφίξεις σε στιγμές που ο ασκούμενος/αθλητής μπορέι να ζοριστέι, όλα αυτά τα στοιχεία την κάνουν ξεχωριστή. Πάνω από όλα όμως την κάνουν και προσιτή, δίνοντας την δυνατότητα στον μέσο άνθρωπο να μπορέσει να συνδυάσει μία – πιθανότατα – ευχάριστη ανάμνηση με ένα εξαιρετικό είδος γυμναστικής, η οποία όταν γίνεται σωστά μπορεί να προσφέρει τρομερά οφέλη στο σώμα.

Κεντρική φωτογραφία: AP Photo/Geert Vanden Wijngaert

πηγή: sport24.gr