Έχει γίνει γνωστό ως «το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας» όμως, ποιά είναι η σχέση του πρωινού γεύματος με την διατήρηση ή την απώλεια βάρους; Σίγουρα ένα υγιεινό πρωινό εμπλουτισμένο με πρωτεΐνες και τροφές ολικής αλέσεως βοηθά στην «αφύπνιση» του μεταβολισμού προκαλώντας καύση περισσότερων θερμίδων και δίνει την απαραίτητη ενέργεια για το ξεκίνημα της ημέρας. Όμως, μπορεί τελικά η σημασία του να μην είναι τόσο καθοριστική για το χάσιμο κιλών όσο νομίζαμε.

Σύμφωνα με τελευταίες έρευνες που δημοσιεύτηκαν στο Αμερικάνικο περιοδικό Κλινικής διατροφής, οι ερευνητές κατέληξαν ότι μπορεί μεν το πρωινό γεύμα να προσδίδει πολλά οφέλη στην υγεία, όμως η απώλεια βάρους δεν είναι ένα από αυτά. Μέχρι τώρα, οι έρευνες που είχαν δημοσιευθεί έδειχναν ότι οι άνθρωποι που παραλείπουν εντελώς το πρωινό γεύμα από την καθημερινή τους διατροφή έχουν 4,5 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να γίνουν παχύσαρκοι, χωρίς όμως να αποδεικνύουν ότι το πρωινό μπορεί να συμβάλλει στην απώλεια βάρους.

Έρευνα και αποτελέσματα

Στην έρευνα συμμετείχαν 309 ενήλικοι οι οποίοι χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και ακολούθησαν για ένα διάστημα 16 εβδομάδων διαφορετικό πρόγραμμα ως προς την κατανάλωση πρωινού γεύματος.

Η πρώτη ομάδα έλαβε πληροφορίες για υγιεινές διατροφικές συνήθειες χωρίς να γίνει αναφορά στο πρωινό. Η δεύτερη ομάδα κλήθηκε να καταναλώνει πρωινό κάθε μέρα πριν τις 10 π.μ., ενώ από την τρίτη ομάδα ζητήθηκε να καταναλώνει μόνο νερό μέχρι τις 11 π.μ.

Τα αποτελέσματα προκαλούν μεγάλη αίσθηση, καθώς φάνηκε ότι και οι τρεις ομάδες έχασαν κατά μέσο όρο το ίδιο σύνολο βάρους και δεν παρουσίασαν μεγάλες αποκλίσεις, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο ότι το πρωινό γεύμα δεν αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα.

Οι περιορισμοί της έρευνας

Η έρευνα αυτή, βέβαια, παρουσιάζει αρκετά κενά τα οποία καλούνται ερευνητές και οι ειδικοί να καλύψουν με περαιτέρω μελέτη. Το διάστημα παρακολούθησης των συμμετεχόντων, που ήταν μόλις 16 εβδομάδες, δεν είναι αρκετό ώστε να μπορέσει να αποδείξει με βεβαιότητα την εγκυρότητα των αποτελεσμάτων.

Ταυτόχρονα, οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να διαλέξουν μόνοι τους τις τροφές που κατανάλωναν καθημερινά, συνεπώς οι ερευνητές δεν είχαν σαφή εικόνα ως προς το είδος και την ποσότητα του πρωινού γεύματος που επέλεξαν.

Μπορεί η συγκεκριμένη έρευνα να έδειξε ότι το πρωινό γεύμα δεν δρα καθοριστικά στην απώλεια βάρους, παρόλα αυτά οι θετικές επιδράσεις στην ανθρώπινη υγεία έχουν αποδειχθεί ουκ ολίγες φορές. Ένα υγιές πρωινό ανεβάζει τα επίπεδα γλυκόζης, τα οποία κατά τη διάρκεια του ύπνου είναι χαμηλά, με αποτέλεσμα να χαρίζει ενέργεια στον οργανισμό και να προκαλεί καύσεις που ενεργοποιούν τον μεταβολισμό. Τί καλύτερο λοιπόν, να ξεκινήσει η μέρα με φουλ ενέργεια και διάθεση!

flowmagazine.gr