39062-blow-nose-590

από Μαρία Κωνσταντοπούλου
Αυτή την περίοδο οι ιώσεις στα σχολεία και τους παιδικούς σταθμούς έχουν την τιμητική τους! Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορείτε να προστατεύσετε τα παιδιά πλήρως ούτε να ζείτε οικογενειακώς σε ένα αποστειρωμένο περιβάλλον. Μπορείτε, όμως, να τα βοηθήσετε να θωρακίσουν τον οργανισμό τους για να είναι λιγότερο ευάλωτα στους ιούς.

 

Αερίζετε το παιδικό δωμάτιο ακόμα κι αν κάνει κρύο
Θυμόμαστε όλοι τη μαμά μας που άνοιγε διάπλατα τις μπαλκονόπορτες και τα παράθυρα κάθε πρωί μέσα στο καταχείμωνο. Όσο κι αν διαμαρτυρόμαστε γι’ αυτή τη συνήθεια, η μητέρα μας είχε για μία ακόμα φορά, δίκιο.  Το ιδανικό είναι να ανοίγετε τις πόρτες και τα παράθυρα του παιδικού δωματίου δύο φορές τη μέρα, το πρωί αφού το παιδί ντυθεί για το σχολείο και το βράδυ πριν κοιμηθεί, για τουλάχιστον 5 λεπτά. Ακόμα κι αν γκρινιάζει, είναι απαραίτητο να επιμείνετε – οι ιοί που μεταφέρονται από το σχολείο και τον παιδικό σταθμό θα βρουν πρόσφορο έδαφος σε έναν κλειστό χώρο, θα αναπτυχθούν και θα μεταδοθούν.

Ενισχύστε τη διατροφή του παιδιού
Δεν θα πρέπει να υποτιμάμε τη σημασία της σωστής διατροφής που θα βοηθήσει το παιδί να ενισχύσει τη φυσική άμυνα του οργανισμού του. Για το κολατσιό του στο σπίτι ή το σχολείο, τα πλούσια σε βιταμίνες πορτοκάλια, μανταρίνια και μήλα είναι από τα πιο γευστικά χειμωνιάτικα φρούτα που είναι συνήθως ευπρόσδεκτα από τα παιδιά. Από λαχανικά, το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα καρότα είναι εξίσου θρεπτικές επιλογές, που αν το παιδί δεν προτιμά, μπορείτε να τις καμουφλάρετε στα αγαπημένα του φαγητά. Όσον αφορά τα υγρά, θα πρέπει τουλάχιστον να μειώσετε, αν δεν μπορείτε να εξαλείψετε, την κατανάλωση αναψυκτικών ή άλλων ροφημάτων με ζάχαρη και να τα αντικαταστήσετε με φρέσκους χυμούς και υγιεινά σμούθι.

Επειδή όμως είναι δύσκολο να είμαστε σίγουροι ότι το παιδί παίρνει όλες τις βιταμίνες και τα συστατικά που χρειάζεται για ένα γερό ανοσοποιητικό, ένα συμπλήρωμα διατροφής θα το βοηθήσει να αναπτύξει ακόμα περισσότερο τις άμυνές του. Τρία από τα θαυματουργά όπλα κατά των ασθενειών είναι η εχινάκεια, που φημίζεται για τη δράση της κατά των λοιμώξεων, η προπόλη, που δρα ως φυσικό αντιβιοτικό και η βιταμίνη C, που ναι μεν βρίσκεται στα χειμερινά φρούτα αλλά ο οργανισμός μας δεν την απορροφά πλήρως. Αν αυτά τα συστατικά συνδυαστούν σε ένα συμπλήρωμα με ευχάριστη γεύση φρούτων, το παιδί δεν έχει λόγο να μην το πιει! Έτσι, ο οργανισμός του θα «χτίσει» τις απαραίτητες φυσικές άμυνες και θα νικήσει την ασθένεια πριν καν αρχίσει, χωρίς μάλιστα να επιβαρύνεται με περιττή ποσότητα ζάχαρης. Θα πρέπει επίσης να λάβετε υπόψη ότι ο Φεβρουάριος και ο Μάρτιος είναι οι μήνες που ιώσεις και κρυολογήματα «θερίζουν», γι’ αυτό καλό θα είναι να εντάξετε από τώρα τα συμπληρώματα στη διατροφή του παιδιού, αν θέλετε να προλάβετε το κακό!

Σιγουρευτείτε ότι κοιμάται επαρκώς
Ο ύπνος όχι μόνο θρέφει τα παιδιά αλλά τα προστατεύει και από τις αρρώστιες. Σχετικές έρευνες, μάλιστα, έχουν αποδείξει ότι ακόμα και μία ώρα ύπνου λιγότερη μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες να αρρωστήσουμε. Για να σιγουρευτείτε ότι το μικρό σας ξεκουράζεται επαρκώς, δείτε σε παλαιότερο άρθρο μας πόσες ώρες πρέπει να κοιμάται καθημερινά ένα παιδί ανάλογα με την ηλικία του (η αλήθεια είναι ότι θα θέλαμε να ισχύει ο ίδιος πίνακας και για τους ενήλικες!).

Μάθετε στο παιδί τους σημαντικότερους κανόνες υγιεινής

Ο νούμερο ένα κανόνας που πρέπει να μάθει το παιδί είναι να πλένει πολύ καλά τα χέρια του, εσωτερικά και εξωτερικά. Ένα κόλπο για να είστε σίγουρη ότι δεν βιάζεται είναι να του προτείνετε να τραγουδάει από μέσα του το αγαπημένο του τραγούδι. Θα πρέπει, επίσης, να σιγουρευτείτε ότι δεν πειράζει το πρόσωπο και τα μάτια του με βρώμικα χέρια- τα μικρόβια μεταδίδονται πολύ εύκολα μέσω της επαφής. Για τον ίδιο λόγο, είναι εξίσου σημαντικό είναι να του δείξετε πώς να καλύπτει το στόμα με τα χέρια όταν θέλει να φταρνιστεί ή να βήξει. Φροντίστε, επίσης, να βάλετε στην τσάντα του ένα αντισηπτικό υγρό με το οποίο θα καθαρίζει τα χέρια του όταν δεν μπορεί να τα πλύνει.

πηγή: mama365.gr